SÅ BESTÄLLER DU CATERING

  

Här har vi samlat den viktigaste informationen och svar på vanliga frågor vid beställning av catering. Om något ändå är osäkert, ring oss på 08-550 330 33 så hjälper vi dig! 

  

 

 

HUR BESTÄLLER JAG?

Kontakta oss på telefon 08-550 330 33 eller med e-post. Du får alltid en bekräftelse på din beställning, för att minska risken för missförstånd.

 

Minimiantalet för en beställning är 12 personer. Beställ gärna i god tid, större fester kräver längre framförhållning. Vi tar emot ett begränsat antal bokningar. Vi behöver din beställning senast 5 arbetsdagar före leverans - men gör alltid vårt bästa ifall du är ute i sista stund.

Ändringar av antalet kan göras fram till 3 arbetsdagar före leverans om inget annat avtalats, därefter debiteras kostnad för tid och råvaror.

 

 

 

Hur visas priserna på hemsidan?

Samtliga priser är hämtpriser, per person och inklusive moms. För företagsbeställningar tillkommer moms. Anställda på Volkswagen erhåller 10% rabatt på våra matpriser. Ni hittar våra priser i våra menyförslag eller så kontaktar du oss för en offert.

 

 

Specialkost  

Är någon av era gäster allergiker eller har andra speciella behov? Vi är vana att laga specialkost som passar alla utan att tumma på kvaliteten! Om ni behöver ytterligare information innan ni beställer, berätta för oss om eventuell matallergi eller intollerans så hjälper vi dig. 

 

 

Hämta själv eller leverans

Maten hämtas i vårt kök på Hantverksvägen 9 i Södertälje. Önskar du få maten levererad ordnar vi det mot en extra kostnad baserad på beställningens storlek, tid och plats. Uppge alltid en leveransadress när du beställer samt antal trappor och om det finns portkod eller hiss.

 

Vi rekommenderar att maten levereras minst 30 minuter innan ni ska äta. Så har du (eller vi) tid att ställa iordning allt innan gästerna kommer.

 

 

Så levereras maten

Maten läggs på porslinsfat och i skålar - färdig att ställa fram. Porslin, glas, tallrikar och bestick ingår normalt inte men det går bra att komplettera beställningen med hyra av porslin.

 

Varm mat fås i värmeskåp som ni enkelt kopplar in i ett vanligt eluttag för varmhållning. Vid större beställningar rekommenderar vi att boka "kock på plats" som tillagar och lägger upp maten på plats - allt för bästa resultatet! För detta debiteras per timme om inget annat avtalats.

 

Hämtar du maten själv så tänk på att emballaget många gånger är skrymmande och tar stor plats, så minst en kombibil är att föredra.

   

 

Hur betalar jag?

Betalning sker per faktura på 10 dagar netto. Fakturaavgift 45 kr tillkommer.  För dig som beställer som privatperson tillämpar vi betalning vid leverans, antingen kontant, med betaltkort eller med swish.

 

Vi reserverar oss för eventuella pris- eller sortimentsändringar samt feltryck, och meddelar er alltid ifall detta skulle inträffa.

 

 

Hur gör vi med drycken?

Du kan själv ordna med dryck till er tillställning. Om ni hellre önskar det så hjälper vi till med drycken.

 

 

Returer AV PORSLIN?

Returer lämnas till oss under våra öppettider måndag - fredag klockan 7.00 - 16.00. Vill du hellre att vi hämtar returerna så sker det nästkommande vardag mot en kostnad.Skadat eller saknat gods debiteras till inköpspris.